zondag 21 juni 2009

LAATSTE VAKANTIEDAGEN IN ESTARTIT 2009

Zondag, 21 juni 2009.
De verwachting van zaterdag werd helaas niet bewaarheid.
Het ging steeds harder waaien en de caravan schudde soms gewoon.
Alle ramen moesten dicht en dat we dat deden was maar goed ook, want om half 3 achter ons een klap ........hele achterraam eruit en aan barrels.
Ze hadden eigenlijk nog geluk, want de man was net op tijd buiten om het ding tegen te houden, want daarachter stonden kleine tentjes met jonge meiden erin. De ruit belandde net voor de tenten op de straat.
Nu is alles dicht geplakt met plastic en als de wind gaat liggen, gaan ze proberen de ruit te plakken en er opnieuw in te hangen en dan alles vast te plakken met dikke tape.
Dat was raam 2 dit jaar. (Arno-Marja)
De gehele nacht heeft het gespookt, maar Wim dacht toch weg te gaan. Om 7 uur maar opgestaan, koffie voor onderweg gemaakt, thermos, brood etc.
Maar toen ik buiten kwam, dacht ik, we zijn toch niet gek. Het waren zulke harde windvlagen en we hoorden ook gelijk dat er een zware mistral in Frankrijk stond met heftige windstoten.
Wout en een Engelsman wilden toch gaan rijden, dus ach, dacht Wim, dan gaan wij ook. We zien wel.
Helaas ik raakte er van in paniek. Ik wilde zo niet gaan rijden. Uiteindelijk zijn wij niet gegaan en Wout en Tineke toen ook niet.
De Engelsman tegen de wil van zijn vrouw en advies van de camping en vrienden, ging toch.
Hopelijk is dat goed gegaan.
Maar goede kennissen van de camping, inclusief Martin - Duitser, die ook als Nederland voetbalt in Oranje is, net als vrouw en kindjes, zeiden, Wim, als jij gaat rijden, pakken we je sleutels van de auto af. Je bent toch niet gek.
Grote geruststelling voor mij, maar de reaktie kreeg ik s middags toch nog.
Het was alleen fijn, dat ik voelde, dat ik niet alleen zo dacht.

Om kwart over 1 zijn we een wandeling langs de boulevard gaan maken.
Bijna leeg strand, en dat op zondag. En heel hoge en vele golven. En zandverstuiving.
Je voelde het aan alle kanten prikken; maar een strak blauwe lucht.
En heel veel boardsurfers op de golven. Wel in surfpakken hoor.
InEstartit zelf zat ook niemand op t strand. De zandwolken gingen wel 10 meter hoog.
Bij Patio keken ze vreemd op, we hebben er een ijsje gegeten en weer naar de camping gewandeld.
Nog steeds veel wind.
Nu is het bijna 9 uur en soms gaat de wind liggen. De windstoten worden ook minder.
Morgen blijven we nog staan en als het over is gaan we dinsdag in 6 dagen naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten