zaterdag 6 juni 2009

De TWAALFDE WEEK 2009,dus 4e week estartit

TWAALFDE WEEK 2009 - dus 4e week Estartit

Zaterdag, 6 juni. Zon na een nacht met onweer, veel regen en beetje hagel.
Koffie gedronken bij Ed en Thea op Emporda, toen naar El Patio, want Wim wil zijn verjaardag niet naast de tent vieren. 14 mensen op zo'n klein stukje en dan alles in huis halen en die drukte.
Hij wil iedereen uitnodigen bij El Patio
voor een aangeklede kop koffie.
Karel en Betsie maken wel een prijsje. Vinden het leuk, dat wij dat willen doen en er komen dan weer wat nieuwe gezichten bij. Wie weet wat er terugkomt?
De beste reclame natuurlijk.
Om 1 uur gewassen en na 2 uur was alles weer droog en in de kast. Lekker toch.
Vanavond gaan we eten bij El Patio, Wim kiest het nasi menu.
Om 8 uur op het terras dan voetbal kijken. Ze hebben 3 schermen hangen. Gezellig.
Uiteindelijk koos ik ook voor nassi. Was erg lekker, kon alleen het ijs niet meer op, maar Wim lust er best wel twee, zoals vanouds,
Zondag langs Arno en Marja voor de koffie, maar we kwamen van een koude koffie thuis. Zij waren naar Escala.
Dan maar naar de Lidl, die zit naast de Ter. Vers stokbroodje gehaald met oude kaas en rauwe ham.
Heerlijk met tomaat in de oven.
Daarna naar t strand. Was weer erg lekker.

Zondagavond geen flamengo op t terras, maar iedereen was om 6 uur bij elkaar getrommeld om Jozef en Joachima - de eigenaren - een leuk bedrag - ruim € 350,== voor de camping, die 25 jaar hen als eigenaren kent , te overhandigen, met veel gespeech, gezang en gelach uiteraard. Het geld was verpakt in een met een laag zand gevulde waterfles, met vlaggetjes er in, van de landen, wiens gasten hadden meebetaald. Leuk idee van de Wimmen en Marian.
s Avonds pas gelezen dat Fortuna 1 in de halve veldfinale van Deetos had gewonnen thuis. Nu as. zondag nog uit.
Maandag was Fieke jarig, dus op de berg op koffie plus visite. Eerst even naar Torreilla voor de markt en een plantje. Strandjurkje voor € 5,-- gekocht. En natuurlijk kersen!!!
Flip en Joke hebben toch hier een andere caravan gekocht, er staan er zoveel te koop en ze hebben een goede zaak gedaan, mogen we wel zeggen. Voor een andere is het nu de tijd, als je dat van plan bent.
Dinsdagmorgen weer prachtig weer, dus al vroeg naar t strand.
Rond 3 uur waren we t zat en zijn we via El Patio voor terraskoffie terug naar de caravan gegaan. 's Avonds weer same music, same place. Arno en Marja waren ook van TER gekomen. t Was heel gezellig. Pas half 1 op bed.
Woensdag heeft Wim al vroeg de broodmachine aangezet en na het ontbijt water bijgevuld. Dat loopt 3 minuten. Alleen ik had gewassen en Wim is dat uit gaan spoelen, wringen en wat meer.
Water in ieder geval vergeten. Een waterballet tot gevolg. De vloerbedekking in de caravan nat en de voortent kon gedweild worden.
Daarvoor moet alles op zij gezet worden, resultaat stekker uit broodmachine. Geen erg in, dus geen brood meer. s Middags heb ik het restant deeg in een ovenschaaltje gedaan en in de kleine oven gezet. t Werd niet erg hoog, en t is vrij hard, maar wel te eten.

Het was om 10 uur prachtig weer, windstil, maar toen wij uitgewerkt waren, en ik pannenkoeken had gebakken, (we hadden immers geen brood), kwam de wind extra hard opzetten. Je stormde van het strand af en werd gezandstraald.
Bij de tent kon je alleen in de schaduw zitten, het was bloedheet, en door de wind is het in het zwembad dan erg koud. Binnenbad is nog wel open, maar dat is nu niet zo lekker. Ben lekker een uurtje gaan slapen.

Nu v oetbal Nederland-Noorwegen kijken, morgen Wim jarig en die verjaardag hebben we vanaf 11 uur gevierd op het terras van El Patio. Koffie met gebak, div drankjes met olijven, pinda's en later het voor de donderdag onvermijdelijke broodje kroket, dat bij iedereen in de smaak viel. Op bed nog heb ik Wim de cadeautjes, die uit Holland mee kwamen gegeven, kaarten en boeken. Helaas waren er 2 dezelfde boeken bij, maar ook nog een boek dat erg mooi lijkt, "Haar naam was Sarah", in de enveloppen zat een bedrag, waarvan we s avonds heerlijk zijn gaan eten. Een gezellige en geslaagde dag. Betsie maakte speciaal voor Wim een grote bal gehakt.

Vandaag, vrijdag, belooft het heel warm te worden We hadden afgesproken om met Marja en Arno naar La Bisbal te gaan, maar na overleg wordt het een week uitgesteld en gaan we maar een rustdag op t strand houden. Om kwart vor 11 waren we er al, het brood bleek prima te zijn. dat hadden we samen met de koffie mee. We zijn nog nooit zo lang op t strand gebleven, waren pas half 5 terug. Het was heel erg heet. 32 o. Morgen beloofd nog warmer te worden.

We hebben aardige mensen ontmoet, komen voor de 1e keer op deze camping, en omdat wij aan de rand staan, kwamen ze wel eens iets vragen. Waar te eten, waar marktjes, wat is leuk om te doen, etc. Ze hadden begrepen, dat Wim jarig was en kwamen gisteravond bij El Patio met nog 2 anderen Wim feliciteren. Kwamen laat van t strand en was net de was aan t wegruimen, toen hebben we een lekker wijntje gedronken met z'n vieren.

Blijkt, dat we gemeenschappelijke dingen hebben, Zussen in Delft wonen, kwam haar hele jeugd en nog op de camping de Zuidduinen in Katwijk. Kennen Marga van Oosten (Vrouw Citroendealer heel goed o.a. van deZuidduinen, (Marga zat bij mij op pergamanoles) Klein wereldje toch he?