maandag 18 mei 2009

Opgeruimd en opnieuw beginnen.

Donderdag zijn we met Carla (als chauffeur) naar Oropesa geweest, oa. om sinaasappelen 10 kg € 4,--. en kersen € 2,-- per kg. Na de markt zijn we gaan koffiedrinken bij de haven en daarna heeft Carla ons meer van Oropesa laten zien. N.l. de berg, waar zij met Geer een aantal jaren geleden tegenop was gefietst. Petje af Car! Wat een schitterende weg , natuur, en uitzicht. Maar flink stijl.
s Avonds met elkaar koffie gedronken en een nieuw drankje - rum met honing - uitgeprobeerd.
Vrijdag morgen gingen Car, Gerard en Arthur richting Cambrils Park en wij hebben de laatste loodjes opgeruimd en s middags naar t strand geweest. Gaat het ineens uit zee vandaan waaien, terwijl het stralend blauw was. En het ging steeds harder, dus terug naar de camping. Daar hing de luifel al op half zeven, dus die hebben we er maar afgehaald.
s Avonds zijn we in het restaurant gaan eten, soep en een gefrituurde vis schotel vooraf, en zwaardvis met groente en friet, lekkere toetjes, wijn en koffie toe. Goed afscheid.
Zaterdagmorgen om 9 uur uitgezwaaid door veel kennissen en met prima weer reden we n
aar Roda de Barra, camping Stel, waar we om half 1 aankwamen. Toen de caravan stond naar t strand geweest. Mooi breed strand en doodstil
Zondag om 9 uur vertrokken naar Camping Les Medes, waar we om kwart voor 1 arriveerden..
t Weer was nog goed maar toen ging de zon een paar uur weg, om om 4 uur weer stralend en warm terug te komen. We waren net alles waterpas te zetten, toen ook Wout en Tineke aan-kwamen en vlak daarna ook Rinus en Marian arriveerden.
Het bleef zoenen en handen schudden Er staan al veel bekenden, maar de camping is leger dan anders. Telde gisteren in een straatje 11 lege plekken.
Ook was er misere te melden. Een Engelse en Belgische vrouw waren resp. in januari en maart overleden. De echtgenoten zijn er wel, wilden iedereen bedanken voor de gezellige jaren.
We hoorden ook , dat Ireen in de caravan gevallen is en zij heeft = ongelukkig als ze al is = haar schouderblad, arm en enkel gebroken; en haar dijbeen. Daar is zij aan geopereerd in Barcelona.
Zodra zij een beetje hersteld is gaan Jack en Gisela met haar naar Engeland. Het gebeurde op de eerste dag van hun vakantie. Triest.
We zijn zondagavond met Tineke en Wout bij Restaurant Fancy gaan eten. We hebben erg veel gelachen, dat soms ten koste ging van de hoest van Tineke. Zij heeft weer last van haar bronchieen en puft wat af.
Vandaag zijn zij toch maar naar de dokterspost gegaan en nu mag ze 3 maal een zuurstofkapje halen Dat kreeg ze vorig jaar in het ziekenhuis in Gerona ook.
Moet er mee over gaan hopen we