donderdag 28 mei 2009

2e WEEK ESTARTIT 2009

De tweede week in Estartit begon met een dinertje voor onze 51e trouwdag.

We zijn op de fiets gegaan, ondanks dat er een enorme zeedamp hing en we zelfs dachten onder te zullen regenen. Maar niets van dat al. Het is al zolang mooi voor ons en het ziet er naar uit dat dat nog wel even zal aanhouden.

Het was heel gezellig. Betsie en Carel verrasten ons met een glas champagne en Wim verraste
mij met een fraaie ketting.

We hebben een heerlijk menu uitgezocht, toast met zalm en garnalen cocktail, Wim gegrilde vleesschotel en ik een fikse biefstuk, met vlaai voor Wim en toffee-ijs voor mij toe.

Arme calorietjes.

Zondag was het alweer mooi weer, maar aan het hoge drukgebied bij Marokko hebben we wel te veel wind te danken. Temperatuur is prima, maar we willen naar t strand. En om 2 uur kwam er weer zeedamp.

Maandag prachtig weer maar zeedamp en dus geen strandweer. Dan maar naar Torreilja. Naar de markt.

Hebben gezellig koffie gedronken met Engelsen van de camping.

Later kwamen Tineke en Wout met Madelon en Marco erbij zitten, en even later Fieke en Jaap ook nog. Nog met hen een afspraak gemaakt om naar de Citroendealer te gaan voor nieuwe remschijven voor. Moet hier een stuk voordeliger zijn.

Dinsdag eindelijk strandweer. Het was heerlijk.

Gaat de lucht veranderen. Om 3 uur inktzwart. Er vielen 10 druppels uit, maar op de golfbaan in Torreilja was het een hoosbui met onweer. Niets van gemerkt.

Woensdag hebben we Joke en Flip van het vliegveld Gerona gehaald. Daarkoffie gedronken met een broodje erbij. In het vliegtuig krijg je niets meer. En wij .... wij waren zelfs 3 keer een parkeerterrein bij restaurantje opgereden, en die waren alledrie gesloten op woensdag. of nog dicht.

Kregen SMS van Carla, dat ze vertrokken zijn van Vall d'Aro naar de Pyreneen. Hadden geen cheques meer om langer te blijven.Hebben er wel gratis Wifi, maar hebben geen ontvanst omdat ze op een verkeerde maar mooie plaats staan.

Donderdag naar de Markt geweest, te veel wind voor t strand, en kroketje gegeten, de krant meegenomen en met meisje zitten kletsen, evenoud als Sanne, die haar studie MBOheeft afgerond maar er niets meer in ziet zitten. Werkt nu in de bediening bij El Patio en wil graag naar Curacao of zo. Heb Delftse emailadressen doorgegeven. Meisje ook weer gelukkig.

Vrijdag weer prachtig weer en naar t strand geweest. Om 1 uur was de wind helemaal weg en kon de parasol ook weg. We hebben het uitgehouden tot half vier. Toen boodschappen halen. Sta ik daar met lege portemonnaie, had nog geld voor koffie en zijn we maar op terras gaan zitten.
Hebben s avonds heel lang buiten kunnen zitten. Bleef heel warm.
Hadden mierenprobleem.
Tot 4 x toe lagen er zo'n 20, toen 15, toen 9 en 8 dooie mieren op wims kussen. Getver !!!
Wat bleek ? 1 miertje ruimde al de dooie mieren uit zijn - kennelijk territorium - op en gooide ze uit een kastje, waar die lagen. Ik had mierengif gestrooid!
Kastje schoon gemaakt. Maar denk nou niet dat we dat 1,2,3 hadden gevonden. Het heeft gewoon hoofdbrekens gekost. Hopelijk is het nu over.

Zaterdag weer prachtig weer.
Er was mosselfeest bij de Haven van Estartit. De 12 beste restaurants maakten op hun eigen wijze mosselen klaar en samen met witte wijn en stokbrood kon je schaaltjes laten opdienen. Ze waren voortreffelijk en hebben er best ons maal mee gedaan. Na afloop maar weer bij El Patio koffie drinken, krantje meenemen en daarna naar het strand.
Daar weer ruim 2 1/2 uur doorgebracht. Wat een leven.
Vanavond gaan we bij El Patio eten. Best uit te houden zo.
We zeiden net tegen elkaar, 10 weken mooi weer - op een buitje na - dit wordt nooit meer overtroffen.